2012/05/02

Sy en fluga på min vintage Singer 201 symaskin...

Jag har ju samlat på mig tre stycken vintage Singer symaskiner, så nu tyckte jag att det var dags att se till att de används.

Jag har inte sytt sedan jag hade syslöjd i femte klass (för en herrans massa år sedan), så jag valde att sy en fluga som första projekt. Resultatet blev över förväntan, så det kommer garanterat att följas av fler projekt (både flugor och annat).

Det bästa med att sy sin egen fluga är att man inte begränsas av det torftiga sortimentet på flugfronten som dominerar de flesta herrmodeaffärer. Man får flugan i ett mönster och modell som man verkligen vill ha, och behöver inte kompromissa. Dessutom kostar det bara en bråkdel av vad en färdigsydd fluga kostar.

Mer om hur jag gick tillväga  >> Här.
Här finns en mer utförlig beskrivning  >> om att sy en fluga.

2 kommentarer:

  1. Riktigt fina flugor, inte dåligt av en "nybörjare".
    Lycka till, skall bli kul att följa din utveckling.

    SvaraRadera