2013/03/15

Vad varje man behöver - Den oumbärliga pressveckspressen Empire Electric Trouser Presser...

Jag gjorde en loppisrunda i går tillsammans med min fru, och hittade en pryl på Bra och Begagnat som jag aldrig råkat på tidigare.

Det var den oumbärliga pressveckspressen Empire Electric Trouser Presser i utmärkt skick. Den ser helt oanvänd ut, även om den förhoppningsvis har använts av någon tidigare brukare.

Ett så unikt manligt tillbehör är ju bara till för att brukas av varje sann gentleman. Garantisedeln är stämplad 1957, så den firar 56-årsdag i år. Den fixar det mesta när det gäller veck, och den skall inte glansa tyget. Man behöver heller inte ens ta av sig byxorna för att kunna skapa knivskarpa veck i ett nafs.

Användningsområdet begränsas inte bara till pressveck på byxor, utan fungerar även för att snygga till slagen på kavajen eller rocken, pressa slipsar etc.. Även kvinnor har användning för denna underbara pryl, då den även fungerar till kvinnliga plagg som t.ex. veck på kjolar.

Jag har ännu inte hunnit testa den, men ser fram emot det första försöket. Jag skall dock för säkerhets skull först kolla kontakten, sladden och värmeelementen, så att allt är elsäkert och ofarligt. Den har ju en ansenlig ålder och material åldras ju åven om de inte används.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar